Dlouhodobá detoxikace a jídelníček na 30 dní

Detoxikační jídelníček na 30 dní - zelenina, fenykl

Netřeba dlouze vysvětlovat, že detoxikace je potřebná.

Tělo je v důsledku nezdravé životosprávy, stresujícího životního stylu i znečištěného prostředí zanesené toxiny. Ty se v něm hromadí až desítky let a zbavit se jich během mžiku je zcela nemožné.

Dle výživových specialistů by kompletní detoxikace měla být dlouhá až několik měsíců. Vzorec pro výpočet orientační délky detoxikace počítá s věkem, který se dělí deseti. Třicetiletý člověk by se tedy měl dle tohoto vzorce detoxikaci věnovat tři měsíce.

I 30 dnů je však dostatečně dlouhou dobou na to, aby se nastartovaly potřebné detoxikační procesy a tělo se zbavilo toxinů.

TIP PRO NETRPĚLIVÉ: Užívejte denně 1 odměrku zelené detoxikační směsi Blendea SUPERGREENS. 

Klikněte a překvapí vás dlouhý seznam dalších zdravotních benefitů

blendea účinky

 

Detoxikace a metabolismus

Přestože jsou dnes přínosy detoxikace vyzdvihovány téměř všude, je detoxikace pořád jakýmsi mýtem. Nikdo totiž neví, co přesně znamená a obnáší.

Obdobně je to i s pojmem metabolismus.

Také o metabolismu každý mluví, ale málokdo si umí představit, co všechno se pod ním skrývá.

Jen zřídka si uvědomujeme, jak složité a komplexní procesy metabolismus zahrnuje. Jde o veškerou látkovou a energetickou přeměnu probíhající v živých organismech. Při metabolismu některé buňky vznikají, jiné zanikají. Dochází k přeměně energie. Výsledkem energetických dějů jsou toxiny. I s těmito toxiny se musí organismus vypořádat.

Odbourávání těchto toxinů probíhá prostřednictvím detoxikace, zejména v játrech. I mechanismy detoxikace by se tak daly zařadit mezi metabolické pochody.

Zpravidla se však termín metabolismus zužuje a rozumí se jím pouze procesy trávení, dokonce pouze procesy probíhající v trávicí trubici.

Obdobně je to s detoxikací, která se často velmi zjednodušuje.

detoxikační dieta

 

Není detoxikace jako detoxikace

Pro každého detoxikace představuje něco jiného. Někdo tak jako detoxikaci označí den, kdy si nedá jako jindy svých pět šálků oblíbené kávy nebo si k obědu odpustí pivo. Někdo si vezme jednu „zázračnou“ detoxikační tabletu či náplast a má za to, že detoxikace je tím hotová.

Aby detoxikace naplnila svůj účel a skutečně vedla k celkové detoxikaci organismu, musí být dlouhodobá a kompletní.

Detoxikace je v pravém slova smyslu celým souhrnem detoxikačních metod s cílem detoxikovat organismus, tj. zbavit ho toxinů. Detoxikační jídelníček je pouze jedním dílem z celé skládačky nazvané detoxikace. Ačkoli má jídelníček v detoxikaci jistě klíčovou úlohu, stojí vedle dalších technik a postupů.

Detoxikace má svá pravidla, která nesouvisejí pouze se stravovacím režimem.

Ještě než si popíšeme jídelníček na 30 dní, pojďme si tedy shrnout základní pravidla detoxikace.

TIP: Účinnou detoxikaci nastartujete také se směsí zelených superpotravin Blendea SUPERGREENS.

blendea_koupit

Základní pravidla dlouhodobé detoxikace

  • Stravujte se dle zásad zdravé výživy, dodržujte detoxikační jídelníček.
  • Podpořte detoxikaci vhodnými detoxikačními prostředky.
  • Za všech okolností nezapomínejte na adekvátní pitný režim.
  • Zařaďte do svého každodenního programu pohybové aktivity, zdržujte se na čerstvém vzduchu a dýchejte zhluboka.
  • Doplňte detoxikaci vhodnými wellness procedurami a péčí o tělo jako je sauna, prokrvující masáže, lymfatické drenáže, detoxikační zábaly, koupele apod.
  • Myslete pozitivně, stanovte si reálné cíle a najděte si motivaci pro detoxikační program.
  • Zařaďte vedle detoxikace tělesné i detoxikaci duševní, relaxujte, odpočívejte a dopřejte si dostatek spánku.
  • V případě vážných zdravotních problémů se obraťte na odborníky.

 

Detoxikační výživová pravidla

  • Neužívejte stimulanty, nepijte kávu, alkohol a nekuřte.
  • Vyhněte se rafinovaným a upravovaným potravinám.
  • Eliminujte z potravy sůl a cukr, bílou mouku, maso a nezdravé tuky.
  • Omezte příjem mléčných výrobků.
  • Průběžně pijte, nejlépe čistou neperlivou vodu.
  • Užívejte bylinky podporující detoxikaci.
  • Zvyšte příjem vlákniny a antioxidantů.
  • Dodejte tělu probiotika

 

Detoxikační jídelníček na 30 dní

Detoxikace, jídelníček na 30 dní, dívka nabízí jablkoDetoxikační jídelníček na 30 dní si sestavte dle svých chutí a preferencí. Dodržujte přitom výše uvedená pravidla.

V jídelníčku kombinujte zejména ovoce a zeleninu, nejlépe čerstvou, příp. mírně upravenou. Místo soli k dochucení užívejte bylinky a semínka. Jako přílohu využijte rýži, luštěniny, pohanku, jáhly, kvalitní těstoviny nebo celozrnné pečivo. Brambory pro vysoký obsah škrobu nejsou při detoxikaci zcela vhodné.

Zařaďte do jídelníčku potraviny podporující detoxikaci.

Využívejte koření a bylinky, které s detoxikací pomáhají, navíc dodají pokrmu netradiční chuť a celý jídelníček zpestří. Příkladem může být lahodně aromatický, nasládlý až jemně palčivý koriandr. Uplatní se v podobě rozemletých semínek, ale třeba i jako čerstvý list do salátů.

 

Bylinky podporující detoxikaci

  • ostropestřec mariánský
  • smetanka lékařská (pampeliška)
  • benedikt lékařský
  • jaterník podléška
  • třezalka tečkovaná
  • kopřiva dvoudomá
  • vojtěška tolice

 

Potraviny podporující detoxikaci

  • listová zelenina – kapusta, rukola, špenát
  • zelí, červená řepa, černá ředkev, artyčok, fenykl
  • jablka, švestky, kiwi, kustovnice čínská
  • citron, zázvor, česnek, křen, čekanka, petržel
  • koření – koriandr, kurkuma, kmín, skořice

 

Náš detoxikační favorit – aromatický fenykl

Detoxikační jídelníček - fenyklFenykl, příbuzný kmínu, koriandru, petržele nebo kopru, je u nás známý zejména jako aromatická léčivá bylina. Čaj z drcených fenyklových semínek je známým pomocníkem pro podporu zažívání. Fenyklová semínka jsou také přírodním zdrojem vápníku a draslíku, mají antiseptické vlastnosti a podporují odhlenění.

Fenykl se uplatní i jako zajímavé koření. Dochutí nejrůznější omáčky či saláty. Tradičně se přidává do některých druhů pečiva nebo perníků. Vhod přijde i při nakládání zeleniny, například červené řepy.

Fenykl lze využít i jako zeleninu, která skvěle zpestří a doplní detoxikační jídelníček (nejenom jídelníček na 30 dní). Řapíky rostliny mají nasládlou chuť a anýzovou vůni. Hodí se do salátů, polévek i omáček. Jednotlivé řapíky mají miskovitá lůžka, která lze plnit a zapékat. Konzumovat se dají i vějířovité listy fenyklu.

Fenykl lze jako zeleninu připravovat na tisíc způsobů.

 

Ukázka detoxikačního jídelníčku

Detoxikační snídaně, lehká očistná večeře:

  • ovesné vločky dochucené ovocem a skořicí
  • ovesné vločky s fenyklovými a slunečnicovými semínky
  • celozrnný chléb s tofu a listovým salátem
  • Detoxikační jídelníček na 30 dní - salát z červené řepycizrnový salát s rajčaty
  • salát z červené řepy
  • vaječný salát s jablkem a bylinkami
  • salát z fenyklu, rajčat a cibule
  • fenyklovo-jablečný salát
  • okurkový salát s koprem
  • mrkvový salát s jablkem
  • salát z listové zeleniny s lněnými semínky
  • rýžová kaše s ovocem
  • jáhlová kaše s kustovnicí a oříšky

 

Zdravá svačina:

  • různé druhy ovoce
  • ovocné či zeleninové šťávy, např. šťáva z červené řepy a mrkve
  • směs oříšků

 

Detoxikační jídelníček na 30 dní - zeleninová polévka

Čistící oběd, večeře:

  • kuskus se zeleninou
  • zeleninové rizoto
  • těstovinový salát s fenyklem
  • čočkový salát s pohankou
  • grilované tofu se zeleninou
  • zapečená brokolice, lilek nebo cuketa
  • zapečené brambory s květákem
  • špenát, vařené brambory
  • tofu na paprice
  • rajčatový krém s bazalkovou
  • pórkový krém s koriandrem
  • hrachová polévka
  • boršč ze zelí a červené řepy

 

10 NEJČTENĚJŠÍCH ČLÁNKŮ O DETOXIKACI - OČISTĚ ORGANISMU

Detoxikace je stěžejní téma našeho blogu. Poradíme, jak detoxikovat jednotlivé orgány a tak očistit celé tělo, zrychlit metabolismus a nastavit organismus pro úspěšné hubnutí, zlepšení zdravotního stavu a celkové omlazení.
Rychlá detoxikace - 7 denní jídelníček
Detoxikace střev – návod od A po Z
Třídenní detoxikace s ovocnou a zeleninovou šťávou
Očista lymfatického systému – podrobný manuál
Detoxikace ledvin - podrobný manuál
Babské rady na přírodní detoxikaci
Dlouhodobá detoxikace a jídelníček na 30 dní
Detoxikace organismu od těžkých kovů
7 znamení, že je čas na detox
Co dává a co bere detoxikace?

 

[Celkem: 6    Průměr: 3/5]

O autorovi Radka Křivánková

Jsou mi blízké tradiční východní přístupy a alternativní medicína, na druhé straně s nadšením sleduji poslední objevy vědy. Věnuji se aromaterapii a relaxačním technikám. Těším se z krás přírody. Miluji vše živé, zvláště osobité kočky a věrné psy. Vyznávám zdravý životní styl, ráda si vychutnám dobré a výživné jídlo. Přínosy detoxikace oceňuji na vlastní kůži.

Vložit komentář

2 komentáře
nikollet píše 14.5.2018

Vaše slova v článku – „Brambory pro vysoký obsah škrobu nejsou při detoxikaci zcela vhodné. “ a v jídelníčku jsou zmíněny a hned 2x. Jakto?

Odpověď
    Radka Křivánková píše 17.5.2018

    Milá Nikolett, takto: jak jste správně citovala, píšeme, že „brambory nejsou zcela vhodné“, nikoli, že „nejsou vhodné“ (tedy úplně). Jídelníček by měl být především pestrý, a tak je fajn občas zařadit i některé z těch méně vhodných potravin. V jídelníčku brambory zmiňujeme 2x z celkem 13 návrhů na oběd/večeři, k tomu uvádíme 16 dalších návrhů na snídaně/svačiny, kde brambory vůbec nejsou. Přijde mi to ke slovu „zcela“ zcela adekvátní. Vlastně, když to tak počítám, by tam těch brambor klidně mohlo být i víc.:-)

    Odpověď
Odeslat odpověď