Lednová výzva pro detox, krásu, zdraví a hubnutí

Lednová výzva prodetox

S novým rokem je čas pro nové začátky. Co tak skutečně začít myslet víc na sebe, své tělo, zdraví a krásu? Co se skutečně začít věnovat očistě organismu, která je hlavní náplní magazínu prodetox? V lednu bývají plány velké, většinou se však velmi rychle ztratí, a s nimi i nadšení, motivace a vůle žít zdravěji, lépe jíst, víc cvičit, snažit se o hubnutí, ale také odpočívat, relaxovat, vyhýbat se neřestem a zlozvykům. Co s tím? Tak dlouho jsme hledali universální návod, až jsme ho našli. Má podobu jednoduché lednové výzvy, kterou s trochou vůle zvládne opravdu každý.

Jdete do toho?

Každý se s naší prodetox výzvou může v lednu posunout o krok blíž své vysněné postavě, čistému, krásnému a zdravému tělu. Je to jen malý krok, o to pevnější bude. Pokud půjde o hubnutí, vyhnete se jo-jo efektu. Výsledky menších kroků jen tak nezmizí, zvlášť, když se do naší prodetox výzvy pustíte i v únoru. Ale nepředbíhejme, aktuální je lednová výzva.

Pojďme se tedy pustit do výzvy na leden!

 

Lednová výzva prodetox

Lednová výzva prodetox, krásu, zdraví a hubnutí. Přidejte se!

prodetox výzva – jak na to?

  • I. zdravá strava
  • II. pohyb
  • III. wellness
  • IV. pohoda

To jsou 4 klíčové oblasti, které se odrážejí na vašem fyzickém i psychickém zdraví. Ovlivňují to, jak se vám daří, jak se cítíte i jak vypadáte. Ano, ovlivňují také hubnutí. Tyto oblasti stojí za pozornost, ovšem zvládnout vše, co se těchto čtyřech klíčových oblastí života týká, je nad lidské síly. Dá se to však pojmout i jinak. V každé oblasti se dají najít jednoduché úkoly, které jistě bez potíží naplníte.

V každé z klíčových oblastí dokonce nabízíme hned 4 úkoly (a, b, c, d). Stačí, když si vyberete alespoň jeden z nich. Je to snadné. Stačí, když vybraný úkol realizujete jednou týdně (ideálně tedy splníte 4 úkoly 4x za měsíc).

Řečí čísel to znamená:

  • naše výzva má 4 klíčové oblasti
  • v každé oblasti jsou 4 úkoly a vy si vyberete alespoň jeden úkol pro každou oblast (to znamená 4 úkoly ze 4 různých oblastí měsíčně)
  • každý úkol splníte alespoň jednou za týden, nejlépe tedy 4x týdně, ale pokud ho naplníte alespoň jednou za měsíc, i to se počítá:-)

Můžete to počítat!

Za každý splněný úkol (1x týdně) si můžete přičíst bod k dobru. A nejenom k dobru, je to bod ke kráse, zdraví, očistě i hubnutí. Je to něco, co jste udělali pro sebe, něco, co má skutečnou hodnotu.

  • Pokud získáte 4 body měsíčně (4 úkoly ze 4 různých oblastí alespoň jednou za měsíc), už to je krůček k cíli.
  • Pokud získáte 16 bodů měsíčně (4 úkoly ze 4 různých oblastí alespoň jednou za týden), je to velký, ale současně udržitelný krok k tomu, jak se cítit ve svém těle skutečně příjemně.
  • Pokročilí mohou získat více bodů, pokud si z některé oblasti vyberou více než jeden bod. Tato varianta nastává i v případě, že již nyní některý z bodů realizujete. Pokud je vám některý z bodů výzvy vlastní již nyní, vyberte si k němu bod jiný, ať se máte kam posouvat, v čem zlepšovat, ať je tato výzva skutečně výzvou.

Lednová výzva prodetox – úkoly

I. ZDRAVÁ STRAVA

I.a/ Zaměřím se na bílkoviny. Potraviny s vysokým obsahem bílkovin mají zahřívací efekt a to se v zimě hodí. Alespoň jednou týdně si dám luštěniny. Jde o bohatý zdroj kvalitních bílkovin, ale i dalších hodnotných živin (i proto se řadí mezi české superpotraviny). Může to být klasická čočka, fazole, cizrna, ale klidně to může být třeba červená čočka uvařená za čtvrt hodinky – anebo úplně jiné luštěniny.

 

Detox zelené smoothie

Zelené potraviny? Konečně je vyzkouším.

I.b/ Podpořím imunitní systém některou ze zelených superpotravin. Alespoň jednou týdně si dopřeji zelené potraviny, také kvůli obsahu bílkovin, cenných vitamínů, minerálů a chlorofylu. V zimě je totiž zdrojů chlorofylu podstatně méně než v létě a jako zdroj koncentrovaného slunečního záření se chlorofyl skutečně hodí.

Jaké jsou přírodní zdroje chlorofylu? To se dozvíte tady…

I.c/ Budu snídat, protože snídat se má. A budu snídat zdravě. Alespoň jednou týdně si dám ke snídani obilninovou kaši se sušenými plody, semínky a oříšky – dle svých chutí a možností, např. ovesnou kaši s chia semínky a zelenými potravinami (recept)

I.d/ Naučím se využívat zahřívací koření pro přípravu horkých nápojů. Alespoň jednou týdně si dám zahřívací čaj, nejlépe zázvorový. (Ti, co zázvor nesnáší, si mohou dát třeba černý čaj ochucený skořicí, kardamomem, hřebíčkem, badyánem či jiným zahřívacím kořením, příp. některý ze zdravých horkých nápojů – recepty).

II. POHYB

II.a/ Vyzkouším jógu, alespoň jednou týdně pozdravím Slunce (stačí 10 minut protahování).

II.b/ Podívám se na nabídku místního fitness centra a alespoň jednou týdně se tam vypravím za vybraným cvičením.

II.c/ Zajdu do bazénu, alespoň jednou týdně si zaplavu – a tentokrát budu vážně plavat a měřit si uplavané metry (kilometry).

II.d/ Začnu s běháním, stačí kilometr týdně a klidně může jít více o rychlejší chůzi než běh. I ta je totiž prospěšná pro hubnutí (více v článku Který sport je nejlepší na hubnutí?)

III. WELLNESS

III.a/ Konečně si udělám čas na saunu a pustím se do saunování, přes zimu ideálně jednou týdně.

III.b/ Vyzkouším aromaterapii, koupím si některý příjemně voňavý esenciální olej s posilující vůní a využiji aromalampu pro zasloužený relax.

III.c/ Dám si horkou vanu a udělám z ní wellness proceduru s očistnou mořskou solí, provoněnou esenciálními oleji.

III.d/ Alespoň jednou týdně si dopřeju masáž – zajdu k masérce/masérovi nebo požádám o masáž partnera.

 

Sauna, saunování, detoxikace

Saunování – relaxace, detoxikace i hubnutí

IV. POHODA

IV.a/ Budu se víc chválit. Budu hledat své pozitivní vlastnosti a úspěchy. Alespoň jednou týdně se pochválím za to, co jsem udělal/a dobře.

IV.b/ Konečně se pustím do čtení. Najdu si knihu, kterou už dlouho chci přečíst a alespoň jeden večer v týdnu přečtu alespoň jednu stránku (nebo víc).

IV.c/ Zapracuji na kvalitním spánku, alespoň jednu noc v týdnu se pořádně vyspím.

Jak to provést? Jak klidně spát a budit se odpočatý/á? Tady je návod.

IV.d/ Naučím se něco nového, vyzkouším třeba nějaký nový zdravý recept, alespoň jednou týdně. Možností je mnoho, může to být třeba některý z těchto receptů:

Ale může to být úplně jiný recept nebo úplně něco jiného, hlavně, že to bude nové!

Líbí se vám naše prodetox výzva?

To nás moc těší. Ale je to málo! Nestačí, že se vám tato výzva líbí. Je potřeba akce.

Vyberte si z každé oblasti jeden úkol a pusťte se do jeho plnění. Řekněte si, kdy ho splníte. Přitom se nevzdávejte, pokud se vám to nepodaří naplánovaný den, zkuste to prostě den další. Času je dost. Tato výzva je tak jednoduchá, že by byla škoda promarnit svoji příležitost, příležitost pro detox, krásu, zdraví a hubnutí.

Jsme v tom s vámi, držíme pěsti!

[Celkem: 0    Průměr: 0/5]

O autorovi Radka Křivánková

Jsou mi blízké tradiční východní přístupy a alternativní medicína, na druhé straně s nadšením sleduji poslední objevy vědy. Věnuji se aromaterapii a relaxačním technikám. Těším se z krás přírody. Miluji vše živé, zvláště osobité kočky a věrné psy. Vyznávám zdravý životní styl, ráda si vychutnám dobré a výživné jídlo. Přínosy detoxikace oceňuji na vlastní kůži.

Vložit komentář