5 pravidel pro odlehčení aneb novoroční detox pro každého

Pět pravidel pro novoroční detox

S příchodem nového roku nastává těžké vystřízlivění. Každý z nás ho chce mít lepší než ten předchozí, ale když onen nový rok přijde, cítíme se najednou nějak těžce. Přestože jsme přejedení a přepití, chybí nám energie. Přejídání nikomu nesvědčí. Chcete-li se cítit lépe, s novým rokem je na řadě odlehčení. Vhod přijde lehká detoxikace, která vrátí zažívání do normálního stavu. Novoroční detox pomůže se zažívacími potížemi. Nastartuje metabolismus. Může také nasměrovat cestu k vysněné postavě. Jak na to?

Jak si odlehčit a zlepšit zažívání? Máme pro vás 5 pravidel novoroční detoxikace.

ÚPLNĚ NEJRYCHLEJŠÍ DETOXIKACI dosáhnete, když koupíte doplněk na detoxikaci určený. 

My doporučujeme českou směs zelených superpotravin Blendea SUPERGREENS s řadou pozitivních benefitů na celé vaše tělo. 

Klikněte a překvapí vás dlouhý seznam dalších zdravotních benefitů

blendea účinky

 

Pravidlo č. 1 – Jezte s rozumem

Ohlédněte se zpět. Vánoční cukroví, tradiční sváteční dobroty, silvestrovské pochutiny. To vše zajisté bylo velmi lákavé, ale jak vám to ve finále prospělo? Samozřejmě je zbytečné si cokoliv vyčítat. Ale dá se poučit z chyb a více přemýšlet o tom, co svému tělu dáváte a co to s ním dělá. Vyplatí se mezi potravinami a pokrmy vybírat. O jídle byste měli přemýšlet.

Nepomůžou však zásadní novoroční předsevzetí a sliby, které člověk dává sám sobě. „Zhubnu.“ „Budu jíst zdravě.“ „Přestanu se sladkostmi.“ Dle statistik je naprostá většina takovýchto slibů záhy zapomenuta, aby vyvstaly zase s dalším přelomem roku.

Chce to trpělivost, stanovit si reálné cíle a v postupných krocích se vydat k jejich naplnění. Nemá cenu na sebe klást nadměrné nároky a stresovat se.

Jak říká dietoložka Karolína Hlavatá na serveru Vím, co jím: „Štangli uheráku během týdne bychom sníst neměli, ale proč si čas od času pár koleček nedat“./1/

Pokud jde o detoxikaci organismu, samozřejmě se v ní s uzeninami nepočítá. Na druhé straně novoroční detox lépe zvládnete v případě, že na sebe nebudete zbytečně přísní a občas si nějaký ten prohřešek odpustíte. Lepší je naplnit svůj detoxikační plán alespoň částečně než vůbec. Pokud od něho upustíte při prvním selhání, nemáte šanci na změnu.

 

Pravidlo č. 2 – Nepřejídejte se a nehladovějte

Jídlo, zdravá strava, detoxikaceJeště chvíli zůstaneme u konce roku, kdy lidé zajisté dělají největší chybu v tom, že se přejídají. Není takový problém, co člověk jí, ale v jakém množství. Nejde jenom o bohatě prostřený vánoční stůl, také v rámci každodenního stravování lidé často dojídají jídlo za každou cenu.

Nezřídka se jídlo jí ve spěchu a tak je pryč dříve, než si člověk uvědomí, že už nemá hlad. Snažte se jíst v klidu a pomalu. Ve chvíli, kdy se cítíte plni, jídlo odložte. Zbytky si nechte na později nebo je prostě vyhoďte.

Žádný extrém není dobrý. Přejídání ani hladovka.

Lidé jsou s novým rokem zpravidla plni nadšení, a tak v rámci snahy o zlepšení svého životního stylu a stravování často skočí do drastické diety či přímo hladovky. To je jedna z největších chyb. Lidský organismus zpravidla reaguje zpomalením metabolismu a ukládáním energie do zásob, i těch tukových. Pravidelný stravovací režim je základem zdravé životosprávy i detoxikace.

 

Pravidlo č. 3 – Dejte přednost kvalitě nad kvantitou

Jezte raději méně kvalitnějšího jídla než více toho nekvalitního. Nejde jenom o přejídání se, ale také o obsah živin. Strava by měla být zdrojem makroživin (bílkovin, cukrů a tuků) i mikroživin (vitamínů, minerálů a enzymů) ve vyváženém poměru. Více v článku Základní principy vyváženého jídelníčku.

Zdravá strava je bohatá na antioxidanty a vlákninu. I proto v ní nechybí ovoce a zelenina.

Zdravá strava by měla být čerstvá. Vysoká trvanlivost potravin značí většinou také vysoký obsah konzervantů. Pokud chcete svému organismu ulehčit a držet se detoxikace, právě konzervanty, chemická aditiva, dochucovadla nebo barviva byste měli omezit. Snažte se vyhnout rafinovaným – průmyslově zpracovávaným potravinám. Vyhnete se tak i chemickým aditivům, odlehčíte detoxikačním orgánům a podpoříte jejich činnost.

K největším zabijákům detoxikace organismu patří fast food pokrmy, také sladkosti nebo alkohol. Více v článku: 3 největší zabijáci detoxikace.

 

Pravidlo č. 4 – Hýbejte se

Zažívací trakt se vyznačuje pohybem. Strava se pohybuje z úst přes žaludek do tenkého a tlustého střeva, aby se z ní vstřebaly živiny a odpadní látky byly vyloučeny ven z těla konečníkem. Aby střeva byla v dobré kondici, potřebují nejenom dostatek vlákniny, která podporuje střevní peristaltiku. Kondice střev souvisí také s psychickou rovnováhou (ne nadarmo se říká, že „štěstí leží v břiše“) a harmonickým životním stylem. Ke zdraví střev přispívá také pohybová aktivita.

Jakýkoliv pohyb podporuje krevní oběh. Dochází k lepšímu prokrvení a okysličení všech tkání a orgánů, samozřejmě i orgánů zažívacího traktu.

Více kyslíku pro svoji činnost mají díky pohybu i detoxikační orgány jako játra nebo ledviny. Krevní oběh je přitom úzce svázaný s lymfatickým systémem, který se přímo stará o detoxikaci tkání.

Ani ta nejlehčí forma detoxikace organismu by proto neměla opomíjet pohyb. K těm nejúčinnějším detoxikačním pohybovým aktivitám patří hot jóga, jumping nebo lehký běh. Stačí však obyčejná procházka v parku a hned se budete cítit lehčí.

 

Joga má také vliv na hormonální rovnováhu. Denisa Pahrová vás naučí cviky hormonální jogy pro optimální hladinu hormonů. 

 

Pravidlo č. 5 – Pijte, pijte a pijte

Součástí zdravé životosprávy je vždy i dostatečný pitný režim. Právě na to mnoho lidí často zapomíná. Ve vodě přitom probíhá naprostá většina biochemických reakcí lidského těla. Bez vody nemůžou probíhat ani metabolické a zažívací procesy, zažívací orgány neplní své úkoly, detoxikační orgány nefungují na plné obrátky. Bez vody prostě není život. To platí i pro lidský organismus.

Více se dozvíte v článku: Voda a detoxikace.

Detox, detoxikace ledvin, vztahy

Nejlepším nápojem, který můžete svému tělu dopřát, je čistá voda. Pitný režim však můžete ozvláštnit, třeba ovocnými či zeleninovými šťávami, nebo bylinkovými čaji.

 

10 NEJČTENĚJŠÍCH ČLÁNKŮ O DETOXIKACI - OČISTĚ ORGANISMU

Detoxikace je stěžejní téma našeho blogu. Poradíme, jak detoxikovat jednotlivé orgány a tak očistit celé tělo, zrychlit metabolismus a nastavit organismus pro úspěšné hubnutí, zlepšení zdravotního stavu a celkové omlazení.
Rychlá detoxikace - 7 denní jídelníček
Detoxikace střev – návod od A po Z
Třídenní detoxikace s ovocnou a zeleninovou šťávou
Očista lymfatického systému – podrobný manuál
Detoxikace ledvin - podrobný manuál
Babské rady na přírodní detoxikaci
Dlouhodobá detoxikace a jídelníček na 30 dní
Detoxikace organismu od těžkých kovů
7 znamení, že je čas na detox
Co dává a co bere detoxikace?

 

Zdroje:

/1/ http://www.vimcojim.cz/cs/spotrebitel/zdrava-vyziva/vyvazena-strava/Jak-si-po-svatcich-srovnat-zazivani__s638x10140.html

[Celkem: 0    Průměr: 0/5]

O autorovi Radka Křivánková

Jsou mi blízké tradiční východní přístupy a alternativní medicína, na druhé straně s nadšením sleduji poslední objevy vědy. Věnuji se aromaterapii a relaxačním technikám. Těším se z krás přírody. Miluji vše živé, zvláště osobité kočky a věrné psy. Vyznávám zdravý životní styl, ráda si vychutnám dobré a výživné jídlo. Přínosy detoxikace oceňuji na vlastní kůži.

Vložit komentář