Únorová výzva pro detox, krásu, zdraví a hubnutí

Únorová výzva

Únor je tady! Je to sice krátký měsíc, přesto ještě znatelně prodlužuje dlouhé zimní období s nedostatkem slunečních paprsků a nevlídnými teplotami, kdy tělo strádá také omezeným množstvím vitamínů a minerálů v čerstvé stravě.

Nevlídné počasí nepřeje ani sportu, ani pohybu, který nás udržuje ve formě. Na jaro si prostě ještě nějaký ten pátek budeme muset počkat. Máme pro vás tipy, které to čekání udělají co nejpříjemnější. Je tu naše výzva, která vám pomůže únor zvládnout co možná nejlépe. Naše únorová výzva pro detox, krásu, zdraví a hubnutí vám dodá energii a připraví vás na jaro v plné síle.

Myslete na ledviny

Dle východní medicíny je únor měsícem ledvin. V tomto období jsou ledviny nejvíce ohroženy, vyplatí se jim věnovat pozornost. Jde o významný detoxikační orgán, který se stará o to, aby se z organismu vylučovaly škodliviny. Ledviny se podílejí na rovnovážném vnitřním prostředí organismu, starají se o vodní hospodářství, vyvážený poměr minerálních látek v organismu nebo optimální míru kyselosti. V neposlední řadě produkují i některé významné hormony. Ledvinám se více věnujeme v samostatném článku: Detoxikace se týká i ledvin. Jak na to?

Naše únorová výzva na ledviny samozřejmě myslí. Většina úkolů, které přinášíme na měsíc únor, je nějak spojena s ledvinami. Pokud se do naší výzvy pustíte, uděláte něco pozitivního pro sebe a své ledviny.

 

TIP: Detoxikaci dokážete nastartovat i díky zeleným superpotravinám. Ty spojuje zelená směs Blendea SUPERGREENS

JAK BLENDEA POMÁHÁ?

 

Konec řečí, je na čase začít něco skutečně dělat!

Zapojte se do naší výzvy na únor. Je to jednoduché:

  • Princip 4×4: níže je seznam 4 úkolů ke každé ze 4 oblastí.
  • Vyberte si z každé oblasti alespoň 1 úkol.
  • Snažte se každý z vybraných úkolů realizovat minimálně jednou týdně.
  • Tzn. že budete mít 4 úkoly na každý týden, každý úkol realizujete 4x za měsíc.

 

Únorová výzva

Únorová výzva prodetox, krásu, zdraví a hubnutí. Přidejte se!

I. ZDRAVÁ STRAVA

  • I.a/ Zařadím do jídelníčku semínka.
  • I.b/ Zaměřím se na chlorofyl.
  • I.c/ Nechám své ledviny pracovat naplno.
  • I.d/ Omezím alkohol

 

I.a/ Zařadím do jídelníčku semínka.

Semínka dodají organismu dávku vitamínů a minerálů, cení se i pro obsah kvalitních tuků. Řadí se mezi zahřívací potraviny, které v zimním období přijdou vhod. Zahřívací potraviny jsou prospěšné i pro správnou funkci ledvin.

Nevíte, co se semínky? Vyzkoušejte např.:

A jaká semínka si dát? Třeba semínka lněná, konopná, dýňová, slunečnicová, sezamová, maková, chia nebo semínka bazalky. To je 8 tipů na zdravá semínka.

 

I.b/ Zaměřím se na chlorofyl.

Pokud budeme hledat užitečné potraviny, resp. látky, které podporují funkci ledvin, jistě narazíme také na chlorofyl – zelené barvivo obsažené v zelených částech rostlin.

Potraviny s obsahem chlorofylu mají příznivý vliv na činnost ledvin. V této souvislosti se skloňuje zejména vojtěška, ale jde také o další bylinky (vrbovka, březové listy, přeslička, kopřiva, petržel) a zelené potraviny jako je mladý ječmen, zelená pšenice, spirulina, chlorella aj.

Kde hledat v zimě zelené potraviny? Zelených bylinek je v zimě skromně, zelené potraviny, v koncentrované, sušené podobě, která neubírá nic z jejich výživové hodnoty, se však dají obstarat bez potíží. Hned čtyři zelené potraviny v jednom obsahuje například směs Blendea SUPERGREENS s BIO chlorelou, BIO spirilinou, BIO zelenou pšenicí, BIO mladým ječmenem a špetkou zelená máty na provonění.

Jaké jsou přírodní zdroje chlorofylu? To se dozvíte tady…

Vojtěška, prášek z vojtěšky, chlorofyl

Zelené potraviny jsou bohatým zdrojem chlorofylu

I.c/ Nechám své ledviny pracovat naplno.

Podle orgánových hodin pracují ledviny nejvíce v podvečerních hodinách (mezi 17 a 19 hodinou). Nechte alespoň v této době své ledviny pracovat na nejvyšší výkon a zbytečně je nezatěžujte. Funkci ledvin škodí sůl, cukr nebo kofein.

Vynechte proto sůl, cukr a kofein ze svého jídelníčku, alespoň v době, kdy pracují ledviny. Podpoříte tak činnost ledvin, která spočívá především v očistě – vylučování škodlivin ven z těla.

Svoji očistu můžete pojmout také komplexně. Můžete se držet vzoru našich předků a tradic v podobě masopustu. Ten startuje postní období, které končí až o Velikonocích – svátcích jara. A začíná právě v únoru!

Ledviny nemohou plně pracovat ani v případě, že je člověk ve stresu. Zkuste se proto v této době zaměřit na boj proti stresu. Jak? Třeba prostřednictvím úkolů této výzvy v sekci WELLNESS a POHODA.

 

I.d/ Omezím alkohol

Únor je měsícem akce, která se zaměřuje na eliminaci alkoholu. Střídmé popíjení piva nebo vína neublíží, ale Češi obecně pijí alkoholu až příliš. Průměrný český muž vypije ročně v průměru bezmála dvacet litrů čistého lihu. I proto přišla Liga otevřených mužů s kampaní Suchej únor, která nabádá k tomu, abychom se v únoru drželi od alkoholu dál. Přidáte se k této akci?

 

Zimní procházka

Zima je krásné období, neseďte doma!

 

II. POHYB

  • II.a/ Zajdu na procházku.
  • II.b/ Vyzkouším hot jógu.
  • II.c/ Najdu si sparing partnera.
  • II.d/ Osvojím si něco z východního učení.

 

II.a/ Zajdu na procházku.

Špatné počasí není důvodem, proč nejít ven. Stačí se jenom dobře obléknout. Procházet se dá kdykoliv a čerstvý vzduch prospěje každému. Pohyb je klíčem k tomu, jak detoxikovat, hubnout a cítit se dobře.

Nenechte se mýlit. Dny se prodlužují, v únoru se můžeme těšit na další hodinu a 42 minut světla denně navíc. Jaro přijde dříve než by se člověk nadál a taková procházka je jednoduchým a nenásilným způsobem, jak se na jaro připravit své tělo.

II.b/ Vyzkouším hot jógu.

Pokud potřebujete zahřát, můžete využít nejenom zahřívací potraviny nebo hřejivé nápoje, ale také nejrůznější druhy pohybu. Právě hot jóga je tím druhem pohybu, který vás skutečně zahřeje a ještě podpoří vaše hubnutí. Více v tomto článku: Aktivní detoxikace? Hubnutí? Hot jóga!

II.c/ Najdu si sparing partnera.

Zdraví ledvin z duchovního pohledu odráží naše vztahy. Právě v únoru příhodně slavíme svátek zamilovaných. Vztahy jsou důležité ve všech oblastech života, i té sportovní. I pro sport si můžete najít partnera, který podpoří vaši motivaci a pozitivně ovlivní váš výkon a koncentraci. Zkuste to! Anebo si nejdřív přečtěte článek: Chybí vám motivace ke sportu? Sparing partner přijde vhod!

II.d/ Osvojím si něco z východního učení.

Mezi východní učení o životě, zdraví a spokojenosti se dá zařadit i jóga, ze které vychází také moderní cvičení hot jógy (úkol výše). Stejně tak k východnímu učení patří i tao, ze kterého vychází také specifické cvičení a cviky.

Jak takové cviky vypadají? Podívejte se na video.

 

III. WELLNESS

  • III.a/ Dopřeju si reflexní masáž.
  • III.b/ Zahřeju své ledviny, tedy bederní oblast.
  • III.c/ Vyzkouším konečně očistu jazyka (více tady).
  • III.d/ Budu se více řídit biorytmy přírody, i při hubnutí (více tady).

 

IV. POHODA

  • IV.a/ Udělám si radost – něčím dobrým, něčím krásným nebo něčím veselým.
  • IV.b/ Dám prostor své kreativitě. Budu třeba malovat nebo kreslit.
  • IV.c/ Budu se víc věnovat hudbě, aktivně či pasivně.
  • IV.d/ Nenechám se ovládat nezdravými chutěmi. Přijdu na to, jak nezdravé chutě přelstít (konkrétní návod a tipy najdete tady).

 

Únorová výzva čeká na to, až se do ní pustíte!

Které z úkolů budou právě ty vaše? Které z úkolů si vyberete, aby vás pak jako únorová výzva dovedly do jara ve zdraví, kráse a plné síle? Výběr je na vás, stejně tak plnění úkolů. Držíme pěsti!

[Celkem: 0    Průměr: 0/5]

O autorovi Radka Křivánková

Jsou mi blízké tradiční východní přístupy a alternativní medicína, na druhé straně s nadšením sleduji poslední objevy vědy. Věnuji se aromaterapii a relaxačním technikám. Těším se z krás přírody. Miluji vše živé, zvláště osobité kočky a věrné psy. Vyznávám zdravý životní styl, ráda si vychutnám dobré a výživné jídlo. Přínosy detoxikace oceňuji na vlastní kůži.

Vložit komentář